در این نوشته از دلبرانه 50 استوری ولادت حضرت علی با کیفیت و سایز مناسب به مناسبت این روز با عظمت خدمت مشا ارائه خواهیم کرد.

چنانچه قصد دارید به این مناسبت در شبکه های اجتماعی و صفحه های شخصی و عمومی خود پیام تبریکی را منتشر کنید با ما همراه باشید.

در ادامه مجموعه از اشعار کوتاه و تصاویر استوری ولادت حضرت علی را بریا شما آماده و جمع آوری کرده ایم.

استوری ولادت حضرت علی

بر مولود کعبه از دل و جان صلوات

تقدیم به ارواح شهیدان صلوات

میلاد امیر مومنان آمده است

بفرست بر آن گوهر تابان صلوات

استوری میلاد امیرالمومنین (۹)

دایم ز ولایت علی خواهم گفت

چون روح قدس ناد علی خواهم گفت

تا روح شود غمی که بر جان منست

کل هم و غم سینجلی خواهم گفت

استوری ولادت حضرت علی (۱)

گفتم ز چه کعبه را به عالم شرف است

وان خانه مطاف اهل دل صف به صف است

گفتا که گهر مایۀ ارج صدف است

این عاصمه زادگاه میر نجف است

استوری ولادت حضرت علی (۲)

میدان بلاغت است دیوان علی

کس چون بنهد قدم به میدان علی

هر نکته که بوی عشق می آید از آن

یا زان محمد است یا زان علی

استوری ولادت حضرت علی (۳)

تاراج دل به تیـــــغ دو ابروی دلبر است

مستی قلب عاشقم از جام کوثر است

بر سر در بهشت خدا حک شده چنین

بختش بلند هر که گرفتار حیدر است

استوری ولادت حضرت علی (۴)

تا حب علی و آل او یافته ایم

کام دل خویش مو به مو یافته ایم

وز دوستی علی و اولاد علی است

در هر دو جهان گر آبرو یافته ایم

استوری ولادت حضرت علی (۵)

از کعبه ی حق بانگ جلی می آید

آوای خوش لم یزلی می آید

بشنو که سروش وحی حق می گوید

آغوش گشاییدعلی می آید

استوری ولادت حضرت علی (۶)

برخیز که قدسیان جوابت بدهند

وز کوثر معرفت جوابت بدهند

چون ماه رجب باشد و اعیاد علی

این روز دعای مستجابت بدهند

استوری ولادت حضرت علی (۷)

ای سفر کرده ی موعود بیا

که دلم در پی تو دربه در است

جان ناقابل این چشم به راه

برگ سبزی به تو، روز پدر است

استوری ولادت حضرت علی (۸)

هر کس که شود داخل حصن حیدر

ایمن بود از عذاب روز محشر

جز مهر علی و آل چیزی نبود

سرمایه ی طوبا و بهشت و کوثر

استوری ولادت حضرت علی (۹)

ناگهان یک صبح زیبا آسمان گل کرده بود

خاک تا هفت آسمان، بغض تغزل کرده بود

حتم دارم در شب میلادت، ای غوغاترین!

حضرت حق نیز در کارش تأمل کرده بود

هر فرشته، تا بیایی، ای معمایی ترین!

بال های خویش را دست توسل کرده بود

استوری ولادت حضرت علی (۱۰)

دل هر چه نظر به وسعت عالم تافت

جز نور تو در عرصه ی آفاق نیافت

هنگام نهادن قدم بر سر خاک

دیوار حرم به احترام تو شکافت

عکس ولادت حضرت علی (۱)

حجت حق، از حریم حق، به امر حق عیان شد

روشن از نور رخش، ارض و سما، کون و مکان شد

خانه زاد حق ولادت یافت اندر خانه ی حق

حق به مرکز جا گرفت، باطل گریزان از میان شد

عکس ولادت حضرت علی (۲)

ذکر من، تسبیح من، ورد زبان من علی است

جان من، جانان من، روح و روان من علی لست

تا علی (ع) دارم ندارم کار با غیر علی

شکر لله حاصل عمر گران من علی است

عکس ولادت حضرت علی (۳)

زد عشق تو خیمه در دل ما

حل شد زتو جمله مشکل ما

با مهر علی و آل بسرشت

از روز ازل خدا دل ما

عکس ولادت حضرت علی (۴)

یارب این ماه کدامین مه و امشب چه شب است

که فلک غرق نشاط است، زمین در طربست

شد مگر چشم مه امشب به جمالی روشن

کاین چنین خرم و تابنده و پر خنده لبست

آری از منظره ماه و کواکب پیداست

که شب سیزده ماه شریف رجب است

عکس ولادت حضرت علی (۵)

من از ازل به مهر علی خو گرفته‌ام

درس خداشناسی و نیرو گرفته‌ام

ار مرشد طریقت خود شاه لافتی

خوی محبت از کرم او گرفته‌ام

عکس ولادت حضرت علی (۶)

چون نامه اعمال مرا پیچیدند

بردند و به میزان عمل سنجیدند

بیش از همه کس گناه ما بود ولی

ما را به محبت علی بخشیدند

عکس ولادت حضرت علی (۷)

نازد به خودش خدا که حیدر دارد

دریای فضائلی مطهر دارد

همتای علی نخواهد آمد والله

صد با اگر کعبه ترک بردارد

عکس ولادت حضرت علی (۸)

سر چشمه عشق با علی(ع) آمده است

گل کرده بهشت تا علی(ع) آمده است

شد کعبه حرمخانه میلاد علی(ع)

کز کعبه صدای یا علی(ع) آمده است

عکس ولادت حضرت علی (۹)

از « عین » علی عیون ما بینا شد

وز « لام » علی لسان ما گویا شد

در « یای » علی نور خدا را دیدیم

زان نور محمد و علی پیدا شد

عکس ولادت حضرت علی (۱۰)

تا پیشه شان شاعر آیینی شد

حال دل شان همین که می بینی شد

گفتند علی خداست گفتیم که نه!

این کفر چقدر کفر شیرینی شد

استوری میلاد حضرت علی (۱)

مقصود من از بیان هر عرض تویی

دنیا همه مستحبّی و فرض تویی

خواندیم به سوره ای یقول الإنسان

انسان اذا زلزلت الأرض تویی

استوری میلاد حضرت علی (۲)

آن روز که کوهها همگی درتابند

آن روز که نقشه ها همه بر آبند

عشاق حسین (ع)بی خیال دنیا

بر روی پر حضرت حیدر(ع) خوابند

استوری میلاد حضرت علی (۳)

جنات اگرگل است،دشت است علی

طوفان زده رابگو که کشتی است علی

درپیش خدا نشد ندارد حرفش

توحاجت خود بگو که مشتی ست علی

استوری میلاد حضرت علی (۴)

صبا گر بگذری بر کوی یارم
بگو با دلبرم، زیبا نگارم
به جون هر چی عشقه توی دنیا
گلِ عشقی به جز حیدر ندارم

استوری میلاد حضرت علی (۵)

چشم همه تشنه ی آن روی توست
شیعه خمارِ خم ابروی توست
باد صبا چون که رسید از نجف
آن چه مشامم برسد بوی توست

استوری میلاد حضرت علی (۶)

عشق تو شد چون به دلم منجلی
بر همه گفتم نه و بر تو بلی
چون نفسی می کشم از سینه ام
هر نفسم نام تو گوید علی

استوری میلاد حضرت علی (۷)

حکایت تاب زلفان علی است
جهان مدهوش مژگان علی است
تو می دانی که عشق و عاشقی چیست؟
هدف از عشق چشمان علی است

استوری میلاد حضرت علی (۸)

من وارث آیین نبی الله ام
من شیر خدایم و وصلی الله ام
در بدر و حنین دیده ای رزمِ مرا
من حیدرم و علی ولی الله ام

منبع:

https://delbaraneh.com/photo-gallery/the-story-of-hazrat-alis-birth/